------------------------------- Sitemizde lütfen yorum atarken ahlaki kuralları göz önünde bulundurarak yorum atalım... ----------------------------------- Sitemize kayıt olmanıza gerek yoktur... ---------------------------------- Yeni yazarlar aranmaktadır... ------------------------------- Sitemiz artık Googlede... ---------------------------- turkleroyun@hotmail.com' dan bana ulaşın..

20 Temmuz 2011 Çarşamba

Nikolay Vasilyeviç Gogol-Bir Delinin Hatıra Defteri

Artık dayanacak halim kalmadı.Tanrım!Neler yapıyorlar bu adamlar bana!..Duymuyor,görmüyor,dinlemek istemiyorlar beni.Ne yaptım onlara?..Neden eziyet ediyor,benim gibi zavllıdan ne istiyorlar,ne verebilirim onlara?Hiç bir şeyim yok…Bittim artık,dayanamayacağım…İşkencelerinden başım ateşler içinde yanıyor,her şey dönüyor gözlerimin önünde…Yok mu beni buradan kurtaracak bir?..Bir troika;yıldırım gibi atlar koşulu troika gelsin!..Babayiğit bir arabacı süsrsün aslanlarını,şıngır şıngır ötsün çıngıraklar…Uçursunlar beni bu cehnennem dünyasından…Uzağa,çok uzağa…Hiçbir şey göremeyeceğim,duyamayacağım bir yere…İşte gökteki bulutlar kabarıp dönmeğe başladı önümde,uzaktan bir yıldız parladı.Ormanların loşluğu,ayın donuk ışığı gözümün önünde kaydıkça kayıyor…Ayaklarımın altında mavi bir sis şeridi yayıldı…Havada gerilen bir telin vınlamasını duyuyorum.Bir yanımda deniz,öbür yanımda İalya.İşte Rus köylerinin karanlık evleri belirdi.oracıkta bir karaltı halinde gördüğüm küçük ev benim evim mi yoksa?..Pencerenin önünde oturan kadın anam olmasın?..Anacığım,kurtar zavallı oğlunu!Ağrıyan başına bir damla gözyaşı akıt,ne olur!Gör ,nasıl hırpalıyorlar evladını,bağrına bas bedbaht öksüzünü.Yok onun yeri bu dünyada artık,insanlar aleminden attılar onu…Bari sen acı hasta oğluna anacığım!
Şey …Haberiniz var mı?..Cezayir Beyinin burnunun altında kocaman bir ben varmış!..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

şu ana kadar en sevdiğim kitaptı...