------------------------------- Sitemizde lütfen yorum atarken ahlaki kuralları göz önünde bulundurarak yorum atalım... ----------------------------------- Sitemize kayıt olmanıza gerek yoktur... ---------------------------------- Yeni yazarlar aranmaktadır... ------------------------------- Sitemiz artık Googlede... ---------------------------- turkleroyun@hotmail.com' dan bana ulaşın..

19 Temmuz 2011 Salı

Susanna Tamaro-Yüreğimin Sesini Dinle

Yüreğimin Sesini Dinle Susanna Tamaro'nun kitabı. Çok güzel, akıcı ve okunması gereken bir kitap. Sayfalarından bir kaç satır sıraladım ilginizi çeker diyerekten bunlar altını çizebildiğim yerlerdi ve paylaşmak istedim.
Bu kitap artık genç bir kadın olan torun,zorlu bir kimlik arayışı içinde yaşamın anlamının peşine düşer. Bu arayış hem kendi yüreğine,hem de kutsal topraklara doğru bir yolculuğa çıkarır onu.Yaşama bir anlam katmak,öfkeyi sevgiye,kırgınlıkları güce dönüştürmek için...

Alıntılar:

pek çok kişi olana boyun eğer ama ben hayır! senin içinde büyüyen çocuğun sadece bir yabancı değil,aynı zamanda günlerimizin enerjisini tüketebilecek bir zorba,onu dünyaya getiren insanların hayatını-hiç suçluluk duymadan-mahvedebilecek bir asalak olabileği düşüncesi en ufak hevesimi de kırıyor.onu asla tanıyamam ve asla sevemem karnında taşımış olmana rağmen,bunu sen de yapamayacaksın.bir sabah uyanacaksın ve eve bir yabancıyı soktuğunu,bu yabancının bir düşmanın yüzünü taşıdığını fark edeceksin.
birlikte gerçirdiğimiz saatler,felsefe,şiir,cinsellik ve bana karşı sergilediğin içtenlik için sana teşekkür ederim

Sayfa 69

~

her sözcüpün şimdiye dek hep bildiğim şeyin onaylaması oldu.evlatlar sadece anneye aittirler,babalar onların döllenmesinden sorumludurlar ve öyküleri orada sona erer.
özgür bir çocuk olacak ve aynı şekilde özgür olan,eğilip bükülmeyeceği,ataerkiliğin,kilisenin ve kapitalizmin dayattığı baskılara maruz kalmayacağı bir dünyaya büyüyecektir.

korku ve kaygı nedir bilmeyecektir çünkü her insanın yüreğnide zaten var olan orijinal iyiliği izleyerek büyüme fırsatını bulacaktır.ruhu öyle yüce olacak ki,belki de onu hiçbir zaman tanımayacağım ama bu senin tam tersine beni ne huzursuz ediyor ne de kararımdan dönmeme neden oluyor.

evladın engelenemeyecek bir biçimde sana benzeyecek senin gözlerini,ellerini ya da gülüşünü alacak ama benim için o sadece kendisi olacak ve sen ürünün sipariş verildiği katologdaki bir numara olmaktan öteye gidemeyeceksin bana senin hakkında bir şey soracak olursa,ona uzaklardaki bir kumsalda yaşanmış harika bana olanaksız bir geceyi anlatacağım babası hakkında hayal kurmasını sağlayacağım.

Sayfa 71

~

G. ne diyor biliyor musun?Hepimizin elinde bir ip tuttuğumuzu ve bu ipin bizi yıldızımıza bağlandığını söylüyor her birimizin gökte bir yıldızı var ve kaderimiz onu izlemeyi öğrenmektir. bu uçurtma yıldızdır,karmamız onun bıraktığı ize yazılırdır ,ipi bırakırsak her şey kaybolur,düğüm düğüm olur ve yıldızlar bir yumağa dönüşür....

Sayfa 72

~

BÜTÜN HAYATIMLA ALAY ETTİN
affet,seni dünyaya getirdiğim için beni affet.

Sayfa 73

~

çileden çıktığım günlerin birinde sana" bahçenin ruhunu göremiyorsun!"diye haykırmıştım."hiçbir şeyin ruhunu görmüyorsun!".

sayfa 108

~

"öte yandan kendime sık sık yinelediğim şey şudur:bir hayatın kırıldığı zaman yeniden bir araya getirlemez,yalancıktan onarılır,kırık parçalar üzerine zamk sürebilir ama kırığın yapıştırıldığı nokta her zaman göz önünde kalır"

"kırılmış demek,senin içinde iki ,üç,hata dört tane artık bir araya gelemeyen parça olması demektir;yaşamak için içindeki gıcırtıları,çöküşün çatırtılarını duyurmadan bu parçaları bir araya getirmeyi denemelisin."

Sayfa 126

~

"bir keresinden bahçede otururken bir yaprağın üzerinde duran tüylü bir tıtrtılı havaya kaldırarak şunu sorduğunu hatırlıyorum:
"yarın kelebek olacaksın ama bir zamanlar neydin?"

Sayfa 127

~

beni hangi kökler üzerinde yetirştirdin?
sevgini verdin,elbette ama bu sevginin temelinde ne vardı,,neyle besleniyordu;genetiğin doğal bağının yanı sıra onun dümensiz bir sandal gibi akıntıda sürklenmesine izin vermiştin?
bir şeyler yapabilir miydin?
yoksa hayatları sürükleyen,onları allak bullak eden hep tarihin akış mıyd ıannem zamanının kzııydı,aynen senin olduğun gibi;ben de öyle mi olacağım?

Sayfa 138

~

"toprağın derinliklerinde kemiklerimi dokuyan sensin."

Sayfa 149

~

hayatımı mahvetmek üzere beklenmedik bir şekilde(ve çok geç olrak) karşıma çıkan küçük saatli bombam,seni bir kez daha kucaklayabilmek çok güzel olurdu;her ne kadar bu senin uğradığın zararı ödemeye yetmeyecekse de ,sana son kez sıkıca sarılmak isterdim,bu kucaklamanın içinde sana asıl yapamadığım bütün kucaklamalar olcaktı:doğduğun zaman,küçükken,büyürken ve ben artık burada olmağımda ihtiyaç duyacağın bütün kucaklamalar.seni dünyaya getiren dili zehirli adamın kalınkafalılığını bağışla.

Hiç yorum yok: