------------------------------- Sitemizde lütfen yorum atarken ahlaki kuralları göz önünde bulundurarak yorum atalım... ----------------------------------- Sitemize kayıt olmanıza gerek yoktur... ---------------------------------- Yeni yazarlar aranmaktadır... ------------------------------- Sitemiz artık Googlede... ---------------------------- turkleroyun@hotmail.com' dan bana ulaşın..

19 Temmuz 2011 Salı

Ahmet Altan - Tehlikeli Masallar

Ahmet Altan
Kitabın İncileri
"Tanrının büyüklüğü nedenleri gizlemekte, kralların büyüklüğü onları bulmakta yatar."(Hz.Süleyman)
Sayfa: 5

..aşık olamayan, hiç kimseye bağlanamayan, hem aşık olmak isteyen, hem de aşık olmaktan, birisine bağlanmaktan deli gibi korkan bir kadındı.
Sayfa: 16

..bir başkasının bedeninde yaşayan yabancı bir ruh gibiydi..
Sayfa: 17

..hayatının bir döneminin bittiğini ve yeni bir dönemin açıldığını hisseden herkes gibi bende de burukluk, kaygı ve beklenti artmıştı.
Sayfa: 18

..hayatın hep benim olmadığım yerlerde yaşandığını düşündüğümden bütün zamanın, bir yerden bir yere koşturarak, hayatı aramakla geçiyor, ama onu yakalayamıyorum; başkalarının yaşadığını ben yaşayamıyorum, bu yüzden birlikte olduğum her her şeyden ve herkesten sıkılıp hep uzaklardakini özlüyorum, uzaktakiler hep uzak, yakındakiler hep ölü, benim olmadığım yerlerde insanların neler yaşadığı ise benim için bitmeyen bir merak..
Sayfa: 22

Nasıl yazdığımı hatırlamaya çalıştığım anda belleğim kapılarını bana kapatıyordu.
Sayfa: 23

Niye mutsuz olduklarını ise söylemezlerdi, mutsuzluklarının nedenini siz keşfetmek zorundaydınız..
Sayfa: 25

Bir kadını daha çok sevip daha çok bağlandıkça, bir gün onu kaybedip yapayalnız, acılarla kalmak korkusu büyüyordu ve gittikçe artan bir hızla kıskançlık uçurumundan aşağıya yuvarlanıyordum.
Sayfa: 26

En korkunç gerçekler, söylenmeye değmeyecek kadar basit olan bildik gerçeklerdi.
Sayfa: 27

Güzelliği, görende önüne geçilmez bir dokunma isteği uyandırıyordu
Sayfa: 27

..o benim ne düşündüğümü bilirdi ve benim düşüncelerim onun zihnine yansırdı
Sayfa: 29

Sürekli olarak bir duygudan bir başkasına atlamak, hiçbirini tam yaşamadan, hepsini şöyle bir hissedip geçmek beni yormaya başlamıştı.
Sayfa: 30

Çocukları pek sevmem, ama onlarla konuşmaktan hoşlanırım, çünkü bence insanların en ilginç fikirleri aslında söylemeyip kendilerine sakladıkları fikirleridir, çocuklar ise hiçbir zaman düşüncelerini kendilerine saklamazlar, hemen söylerler, onun için onlarla konuşurken daima ilginç birşeyler duyabilirsiniz.
Sayfa: 32

Bazen, bambaşka nedenlerden söylenen çok sıradan bir cümle insanların ilişkilerini değiştiriverir..
Sayfa: 35

Gözlerinin keskin parlaklığı, yüzünün öbür kısımlarına dikkat etmeye izin vermiyordu.
Sayfa: 39

Aşk ve sevgi iki ayrı duygudur, diyordu, insan birisini sevebilir, ama aşık olması çok zor, belki de imkansızdır.
Sayfa: 41

Hayat, daha şimdiden zaptedilmiş, bütün köşelerine kadar esrarını ele vermiş, yıkık ve hakir görülen bir kaleydi onun için.
Sayfa: 41

Kadınlardaki dürüstlüğün içinde nasıl bir ihanet ve vahşet sakladığını bilecek kadar deneyimliydim, dürüst kadınlar özel bir cinsti ve dürüstlüklerini bir bıçak gibi kullanırlardı.
Sayfa: 42

Bir insana güvenmek çok önemlidir benim için, belki de en önemli şeydir, güven olmazsa aşk olmaz.
Sayfa: 44

..içgüdülerimi dinlememe gibi başka bir içgüdüm vardı..
Sayfa: 45

Niye herşeyin bir adı var, bir erkekle bir kadın arasındaki her şeye niye bir ad koymak gerekiyor?
Sayfa: 47

'Yalan söylüyorsun' derken aslında bana inandığını hissettim.
Sayfa: 67

Bir sessizlik oldu, o sessizlikleri bilirim, arkasından muhakkak insanın içini kanatan bir cümle gelir.
Sayfa: 72

..insan ruhunun tuhaflıklarının sınırı yok..
Sessizlik mutluluktu ya da mutluluk içimde hiç konuşmadığından onun da ayrıca bir sesi olduğunu bilmiyordum.
Sayfa: 79

..beni yaralamakta gösterdiği cesareti ben gösteremedim..
Sayfa: 83

..yumuşak, sakin, sevgi dolu bir aşk istiyordum. Sevgimi göstermeye kararlıydım.
Sayfa: 104

Haftalardır mutlu eden ses, şimdi paramparça etmişti beni.
Sayfa: 107

Tanımadığım bir yerde, tanımadığım insanlar arasında yalnız olmaktan hoşnuttum. Ne derdimi anlatmak ne dert dinlemek istiyordum.
Sayfa: 120

Aşk kılıktan kılığa girebilen garip bir duyguydu, bazen şefkat kılığında, bazen acıma biçiminde, bazen suçluluk duygusu halinde..
Sayfa: 158

Yanıtları bulabilmek için genel sorular sorma..
Sayfa: 170

'Aşk, biri bana aşık olduğu zaman eğlencelidir, ben aşık olduğumda ise eğlence dayanılmaz bir ıstıraba döner.'
Sayfa: 198

'Yanımda kimse olmadığından değil yalnızlığım, yalnız olduğumu söyleyebileceğim kimse olmadığı için yalnızım ben.'
Sayfa: 233

Hiç yorum yok: